Usein kysytyt kysymykset
Miten Foxdo toimii?
Miten tuntihinnoittelu eroaa urakkapalveluista?
Tuntihinnoittelussa asiakas maksaa suoraan käytetyistä työtunneista, kun taas urakkahinnoittelussa remontintekijä sisällyttää tarjoukseen riskimarginaalin työmäärän epävarmuuden vuoksi, mikä nostaa hintaa.
Urakkahintaan sisältyy myös tarjouslaskentaan käytetty aika ja mahdollisten hävinneiden tarjousten kustannukset, joten se voi olla tuntihinnoittelua kalliimpi.
Tuntihinnoittelussa maksat käytetyistä työtunneista, joiden määrästä remontintekijä antaa sinulle arvion.
Kuinka paljon remonttini maksaa?
Kun teet varauksen remontintekijälle, voit pyytää häneltä arvion kustannuksista.
Remontti tuntityönä toteutettuna tulee usein halvemmaksi kuin urakka.
Löydät esimerkkejä toteutuneista kohteista hintasivuiltamme.
Mistä kaikesta maksan kun tilaan työn Foxdolta?
Foxdo-tilauksissa maksat
- käyttämistäsi remontintekijän työtunneista (myös konsultaatiokäynnit kohteessa)
- mahdollisista materiaalihankinnoista
- sovittaessa mahdollisista laitevuokrista (esim. erikoislaitteet, telineet)
- sovittaessa käynneistä jätteidenkäsittelyalueelle ja jätekuormien maksuista
- laskutuksen palvelumaksun 7,90 € tai 14,90 € valitsemasi maksutavan mukaan.
Miksi materiaalit kannattaa tilata Foxdon kautta?
Foxdolta saat saat halutessasi kokonaisvaltaisen remonttipaketin, johon kuuluu kaikki tarvittava – juuri sinulle räätälöidyt materiaalit ja tarvikkeet, joiden avulla projekti sujuu mutkattomasti.
Huolehdimme kaikista yksityiskohdista - oikeiden materiaalien tilaamisesta ja toimituksesta kotiovellesi, töiden valmisteluista ja projektin toteuttamisesta. Voit itse nauttia vaivattomuudesta ja laadukkaasta lopputuloksesta.
Foxdon kautta voi myös saada monet materiaalit ovh-hintoja edullisemmin.
Miten toimin jos haluan tilata materiaalit Foxdon kautta?
- Valitse ensin sinulle sopiva Foxdo-tekijä palveluhausta
- Valitse tilauksessa että hankit materiaalit yhdessä tekijän kanssa
- Kun tekijä ottaa sinuun yhteyttä, keskustele materiaalitoiveistasi hänen kanssaan
- Tekijä laittaa yhteistyökumppanillemme Starkille toiveidesi ja tarpeidesi mukaisen tilauksen
- Voit itse tarkistaa hinnat Starkin sivuilta ja loppulaskussa voit saada osan tuotteista ovh-hintoja edullisemmin
- Voit valita materiaalien toimitustavaksi joko toimituksen kotiin tai noudon
- Helpoimmillaan saat tarvikkeet sovittuna päivänä suoraan kotiisi toimitettuna
- Tämän jälkeen töiden valmistelu ja kohteesi uudistus voi alkaa
- Saat tilaamistasi tavaroista laskun Foxdolta
Miksi kaikilla tekijöillä ei ole asiakasarvosteluja?
Palveluumme tulee jatkuvasti varattavaksi kokeneita remontintekijöitä, jotka eivät vielä ole ehtineet tekemään ensimmäistä Foxdo-tilaustaan. Tämä ei siis tarkoita sitä, etteikö kyseessä olisi pätevä tekijä.
Saat 15 % alennusta, kun tilaat ensimmäisenä arvostelemattoman remontintekijän ja kirjoitat hänen työstään arvostelun.
Miksi vahvaa tunnistautumista tarvitaan tilausta tehdessä?
Vahvalla tunnistautumisella varmistamme, että asiakas on oikea henkilö. Palvelussamme olevat remontintekijät ovat myös tunnistautuneet vahvasti ja tällä tavoin lisäämme palvelumme turvallisuutta ja estämme mahdollisia väärinkäytöksiä.
Varasin ammattilaisen työlleni. Mitä tapahtuu seuraavaksi?
Remontintekijä on sinuun yhteyksissä 24 tunnin kuluessa varauksesi tekemisestä. Saat häneltä yhteydenoton joko chatin kautta tai puhelimitse, jolloin
- Keskustelette työsi tarkemmasta sisällöstä – voit pyytää arvion työn kestosta. Jos arvio ei miellytä, voit perua varauksesi maksutta.
- Voitte sopia mahdollisista materiaalihankinnoista.
- Voitte sopia työlle tarkan aloitusajan, jolloin remontintekijä saapuu paikalle.
Millä töillä on 2 vuoden takuu?
Foxdo tarjoaa suurimmalle osalle töistä kahden vuoden takuun, joka kattaa tehdyn remontin. Näin voit luottaa työn laatuun pitkällä aikavälillä.
Takuu ei kuitenkaan sisällä kodin päivittäiseen huolenpitoon liittyviä tehtäviä, kuten siivousta, eikä se kata materiaalivikoja, joista vastaa materiaalin valmistaja. Lisäksi, jos asiakas vaatii ratkaisuja, jotka eivät vastaa hyviä rakentamis- ja remontointitapoja, takuu ei koske näitä tilanteita.
Tarkemmat takuuehdot löytyvät yleisistä sopimusehdoista, joihin voit tutustua ennen tilauksen hyväksymistä.
Varausmuutokset ja asiakastuki
Miten voin tehdä peruutuksen?
Voit peruuttaa varauksen kirjautumalla Foxdo-asiakastilillesi. Avaa peruutettava varaus ja klikkaa "peruuta työtilaus" -painiketta. Saat tekstiviestillä vielä ilmoituksen varauksesi peruutuksesta.
Jos remontintekijän työtunteja on jo käytetty (esim. konsultointikäynti) tai remontintekijä on tehnyt sovittuja hankintoja tilaukseesi, maksat siihen asti toteutuneista kuluista.
Muussa tapauksessa peruutus on maksuton.
Mitä teen, jos minulla on kysymyksiä työn laadusta?
Mikäli sinulla on kysyttävää työn laadusta, ota ensisijaisesti yhteyttä omaan remontintekijääsi. He auttavat mielellään kaikissa mahdollisissa kysymyksissä.
Foxdolta saat avun, kun teet meille laatuun liittyvän ilmoituksen reklamaatiolomakkeen kautta.
Mihin otan yhteyttä jos jokin ei suju odotusten mukaisesti?
Jos tarvitset apua tilauksesi kanssa tai jokin ei etene odotusten mukaisesti, asiakaspalvelumme on valmiina auttamaan. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse ja autamme sinua nopeasti: info@foxdo.fi
Mikäli sinulla on kysyttävää työn laadusta, ota ensisijaisesti yhteyttä omaan remontintekijääsi. He auttavat mielellään kaikissa mahdollisissa kysymyksissä.
Foxdolta saat avun, kun teet meille laatuun liittyvän ilmoituksen reklamaatiolomakkeen kautta.
Maksaminen ja laskutus
Kuka laskuttaa minua, tekijä vai Foxdo?
Foxdo Oy laskuttaa sinut. Maksusi ja takuun turvaamiseksi älä koskaan lähetä rahaa Foxdo-palvelun ulkopuolella.
Foxdon takuu on voimassa vain palvelumme kautta tehdyissä ja maksetuissa tilauksissa.
Miten maksaminen tapahtuu?
Kun työ on valmis, Foxdo lähettää sähköpostin, jossa on maksutiedot. Pitkissä remonteissa saat kahden viikon välein välilaskun.
Sähköpostissa on linkki, josta voit maksaa työn Foxdo-tililläsi. Maksu tapahtuu Stripe-palvelun kautta, ja voit maksaa esimerkiksi pankkikortilla tai Klarnalla. Stripe-palvelun kautta maksettaessa palvelumaksu on 7,90 €.
Jos et halua maksaa Stripellä, voit odottaa Netvisor-laskua sähköpostiisi, jossa palvelumaksu on 14,90 €.
Kuinka saan kotitalousvähennyksen?
Säilytä saamasi lasku, jossa näkyy työn arvonlisäverollinen hinta. Voit myös ladata sen myöhemmin Foxdon järjestelmästä tilauksesi tiedoista. Laskussa on mukana Foxdon Y-tunnus (2956854-8), jota tarvitset verottajaa varten.
Foxdo ei lähetä erillistä tositetta kotitalousvähennystä varten – riittää, että säilytät tai lataat laskun Foxdo-järjestelmästä.
Kotona tehdyt remontit ovat yleensä verovähennyskelpoisia, ja voit hakea niistä kotitalousvähennystä. Lopullisen päätöksen kotitalousvähennyksestä tekee verottaja.
Lisätietoa kotitalousvähennyksestä löydät verottajan sivuilta.