Siirry sisältöön
 info@foxdo.fi | ma-pe 10.00–13.00 puh. 010 508 4970

FOXDO OY:N HUOLENPITOPALVELUN YLEISET SOPIMUSEHDOT

1. Sopimuksen osapuolet

Näissä ehdoissa:

  • "Asiakkaalla" tarkoitetaan kuluttaja-asiakasta, joka on tehnyt tilauksen Foxdo Huolenpito -palvelusta.
  • "Foxdolla" tai "Palveluntarjoajalla" tarkoitetaan Foxdo Oy:tä (Y-tunnus 2956854-8, Asemanaukio 7 T 34, 04200 Kerava).
  • "Palvelulla" tarkoitetaan Foxdo Huolenpito -palvelukokonaisuutta, joka on tilattu asiakkaan valitsemalla laajuudella.
  • "Sopimuksella" tarkoitetaan Foxdon ja Asiakkaan välistä voimassa olevaa sopimusta tästä palvelusta.
  • ”Tilauksella” tarkoitetaan Asiakkaan sekä palveluun kuuluvien huoltokäyntien kuin asiakkaan erikseen tilaaman työtilauksen mukaisen palvelun sisältöä mahdollisin Myyjän kautta tilatuin materiaalein, minkä sisällön Myyjä tai Tekijä myyjän lukuun on kirjallisesti vahvistanut.
  • ”Foxdo-järjestelmällä” tarkoitetaan internetin välityksellä toimivaa digitaalista palvelua, jonka kautta Asiakas, Myyjä ja Tekijä käsittelevät yksittäisiä Tilauksia.

2. Sopimuksen voimassaolo ja irtisanominen
  • Sopimus tehdään aina 12 kuukauden jaksoissa, riippumatta valitusta maksuvälistä (esim. 1, 3, 6 tai 12 kk).
  • Sopimus jatkuu automaattisesti uudelle 12 kuukauden kaudelle, ellei sitä irtisanota ennen uuden kauden alkua.
  • Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti sähköpostilla (info@foxdo.fi) tai Foxdo-järjestelmän kautta.
  • Irtisanominen astuu voimaan kuluvan kauden päätyttyä, eikä kesken kauden tehty irtisanominen poista maksusitoumusta kuluvan jakson ajalta.

3. Palvelun sisältö

Palveluun sisältyy:

  • Vuosittainen huoltoarvio asiakkaan kodissa ja kirjallinen raportti.
  • 2 huoltokäyntiä vuodessa (á 2 h), joiden yhteydessä toteutetaan huoltosuunnitelmaan kuuluvia tehtäviä. Palvelu kattaa vain työn. Materiaalit laskutetaan toteutuneiden kustannusten mukaan.
  • Sähköisen huoltokirjan ylläpito (PDF- ja pilvitallennus).
  • Puhelinneuvontaa maksimissaan 10 h / vuosi.
  • Mahdolliset jäsenedut, kuten alennukset lisätöistä tai materiaaleista.

4. Huoltokäyntien käyttö
  • Foxdo varaa resurssit huoltokäynteihin etukäteen. Asiakkaan on käytettävä huoltokäynnit 12 kuukauden sopimusjakson aikana. Käyttämättömät huoltokäynnit eivät siirry seuraavalle jaksolle.
  • Jos huoltohenkilö ei pääse kohteeseen asiakkaasta johtuvasta syystä sovittuna ajankohtana, katsotaan käynti toteutuneeksi.

5. Lisätyöt ja hinnasto
  • Lisätyöt veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan (esim. 49 €/h, ellei muuta ole ilmoitettu).
  • Sähkö- ja LVI-työt voivat sisältää erillisen lisämaksun.
  • Kaikki lisätyöt pyritään suorittamaan huoltokäyntien yhteydessä, mikäli asiakas niin toivoo ja työ on ajallisesti toteutettavissa.

6. Hinnan tarkistus
  • Foxdolla on oikeus tarkistaa palvelun hinta vuosittain elinkustannusindeksin kustannuskehityksen perusteella.
  • Mahdollisista hinnanmuutoksista ilmoitetaan asiakkaalle vähintään 30 päivää ennen uuden sopimuskauden alkua.

7. Sopimusehtojen muuttaminen
  • Foxdo voi muuttaa näitä sopimusehtoja ilmoittamalla niistä kirjallisesti etukäteen.
  • Mikäli muutokset ovat asiakkaan asemaa oleellisesti heikentäviä, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus ennen uusien ehtojen voimaantuloa.

8. Asiakkaan vastuut
  • Asiakas huolehtii, että huoltokohteeseen on esteetön pääsy ja huoltotyöt voidaan suorittaa sovitussa aikataulussa.
  • Asiakas vastaa yhteystietojensa ja laskutustietojen ajantasaisuudesta Foxdo-järjestelmässä.
  • Mikäli Tilauksen suorittamiseen tarvitaan esimerkiksi vettä tai sähköä, Asiakas vastaa veden ja sähkön saatavuudesta ja siitä aiheutuvista kuluista. Vastaavasti mikäli Tilauksen suorittamiseen tarvitaan materiaalia tai vuokrattavia työkoneita, telineitä, henkilönostimia tai muita vastaavia koneita, Asiakas vastaa niistä aiheutuvista kuluista. Asiakas voi hankkia tarvittavat materiaalit tai vuokrattavat koneet itse tai tilata ne Myyjän kautta. Myyjä ei vastaa siitä, että tarvittavaa materiaalia tai vuokrattavaa konetta on saatavilla Myyjän käyttämillä materiaalintoimittajilla tai vuokraajilla Tilauksen suorittamisen aikana. Asiakkaan tulee osoittaa Tekijälle tarpeelliset tilat mahdollisten materiaalien, työkoneiden ja työvälineiden säilyttämistä varten.  
  • Asiakas vastaa maksuttoman pysäköintimahdollisuuden järjestämisestä Tekijälle. Mikäli maksutonta pysäköintiä ei ole mahdollista järjestää, on Myyjällä oikeus veloittaa Tekijän toteutuneet pysäköintikulut täysimääräisesti Asiakkaalta Tekijän toimittamia tositteita vastaan.
  • Tekijällä on oikeus dokumentoida työn eri vaiheita esimerkiksi valokuvaamalla. Asiakkaan antamalla luvalla (esim. sähköposti tai tekstiviesti) Myyjällä ja Tekijällä on oikeus käyttää kuvia referensseinä.  Tekijä ei vastaa valittavien maalien värisävyistä.
  • Foxdolla on lupa kerätä dataa asiakkaan kohteesta ja hyödyntää sitä palvelun kehittämisessä sekä palveluiden tarjoamisessa asiakkaalle.

9. Vastuunrajoitukset
  • Foxdo ei vastaa huoltotoimenpiteiden ulkopuolisista vioista, rakenteellisista ongelmista tai kolmannen osapuolen aiheuttamista vahingoista.
  • Myyjä ei takaa, että Foxdo-järjestelmä olisi käytettävissä kaikilla laitteilla ja ohjelmilla. Myyjä pyrkii pitämään Foxdo-järjestelmän Asiakkaan ja Tekijän käytössä jatkuvasti ja häiriöttä. Myyjällä on oikeus keskeyttää Järjestelmän tarjoaminen esimerkiksi muutoksen, uudistuksen tai siihen liittyvän teknisen syyn vuoksi tai tietoliikenneverkon kunnostus-, asennus- tai huoltotyön tai muun minkä tahansa syyn vuoksi. Foxdo-järjestelmä toimitetaan ”sellaisena kuin se on”. Myyjä ei anna mitään suoranaisia tai välillisiä takeita Foxdo-järjestelmän toiminnasta tai ominaisuuksista taikka toimivuudesta käyttökatkoitta ja/tai virheettömästi. Myyjä ei vastaa missään olosuhteissa Foxdo-järjestelmästä johtuvasta välittömästä tai välillisestä vahingosta, mukaan lukien viivästys, käyttämättä jääneestä palvelusta aiheutunut vahinko, tulojen tai tiedon menetys taikka muu taloudellinen menetys, tietoturvallisuusriskit, kuten virukset, tietovarkaudet. 
  • Foxdon vastuu rajoittuu aina enintään asiakkaan maksamaan vuosimaksuun.

10. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
  • Palveluun ja näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, poislukien lainvalintaa koskevat säännökset.
  • Tilaussopimuksesta ja sen mukaisen Tilauksen suorittamisesta aiheutuvat riitaisuudet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti Asiakkaan sekä Myyjän ja/tai Tekijän välisin neuvotteluin.
  • Jos riitaisuutta ei saada Asiakkaan sekä Myyjän ja/tai Tekijän välisin neuvotteluin ratkaistua, riitaisuus voidaan saattaa Asiakkaan kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi tai Asiakkaan suostumuksella Myyjän kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiakas voi vaihtoehtoisesti saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, Asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Jos riitaisuutta ei saada elinkeinonharjoittajana toimivan Asiakkaan sekä Myyjän ja/tai Tekijän välisin neuvotteluin ratkaistua, riitaisuus voidaan saattaa Myyjän kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi ensimmäisenä oikeusasteena.