"Foxdo tekee remonttien tilaamisesta yhtä vaivatonta kuin kyydin tilaamisesta Uberilla tai majoituksen varaamisesta Airbnb:llä. Asiakas näkee heti, mitä saa ja mihin hintaan – ilman yllätyksiä."
Foxdo aloittaa huomenna yhden Suomen suurimmista mainoskampanjoista ja tavoite on selvä. "Meistä tulee remonttialan suurin kansainvälinen toimija. Tämän päivän suunnitelmamme on myydä remontteja Hangosta Utsjoelle ja viiden vuoden sisällä haluamme olla suurin maailmanlaajuinen toimija. Luomme globaalin digitaalisen ilmiön, josta paistaa suomalainen innovaatio", lupaa toimitusjohtaja Rami Saajoranta.
Foxdo on jo saanut huomattavaa kiinnostusta sijoittajilta ja asiakkailta sekä kotimaassa että ulkomailla. "Olemme juuri aloittaneet televisiomainonnan Suomessa, mutta tavoitteemme on skaalata Foxdota nopeasti. Uskomme, että voimme tuoda samanlaisen muutoksen remonttialalle, kuin mitä Airbnb, Netflix, Spotify tai Uber ovat saaneet aikaan omilla toimialoillaan."
Foxdon käyttö on suoraviivaista: asiakkaat etsivät palvelusta ammattilaisia arvostelujen, tuntihinnan ja vapaiden aikojen perusteella. Vastaavasti remontintekijät voivat hyödyntää alustaa tavoittaakseen uusia asiakkaita ja laajentaakseen liiketoimintaansa ilman tarjouslaskentaa ja raskaita markkinointikustannuksia.
"Asiakas hoitaa palvelumme kautta vertailun, tilauksen, viestinnän, seurannan, laskutuksen sekä remontin tietojen säilytyksen. Jatkossa palvelu voi myös muistuttaa, kun jokin kodin tekniikka on tulonsa käyttöikänsä päähän tai huolto olisi ajankohtainen, sillä edelliset remontit ja niiden työvaiheet voi aina tarkistaa kätevästi Foxdon palvelusta", kertoo asiakaspalvelupäällikkö Heini Åberg.
Digitaalisen remonttipalvelun toimivuudesta kertookin erityisesti asiakastyytyväisyys. Foxdon vuoden 2024 NPS on +89,5 eli maailmanluokkaa. Remonttialalla ei ole toista toimijaa Suomessa tai kansainvälisesti, joka olisi vielä pystynyt samaan.
Foxdo on jo nyt saatavilla suurimmissa kaupungeissa Suomessa, ja ensimmäiset kansainväliset pilottikokeilut ovat käynnissä Puolassa. Yhtiö suunnittelee laajentavansa toimintaansa nopeasti myös muille markkinoille. Kiinnostusta palvelua kohtaan on tähän mennessä tullut jo monista Euroopan maista.
"Palvelulle on aito tarve Suomessa ja kansainvälisesti. Kiinnostus on ollut valtavaa, sillä kukaan ei vielä tee tätä, minkä me suomalaiset olemme keksineet. Remonttien digitalisointi on keskittynyt kilpailutukseen, mutta Foxdo toimii eri tavalla. Se suoraviivaistaa koko remonttiprosessin", sanoo Åberg.
Lisätietoja
Elena Liski
Viestintä- & vastuullisuuspäällikkö
elena.liski@foxdo.fi
010 508 4973